Skab nu værdi for dig selv, og for samfundet, og stop dit skattefifleri


Jeg går ind for at vi skal have verdens bedste samfund. Jeg tror alle politikere har gået og sagt noget lignende de sidste mange dage. Hvad er så verdens bedste samfund. For mig er det et samfund hvor man har mulighed for at lave  noget som man selv og samfundet har glæde af. Noget hvor man bidrager til at vi er i verden på en mere bæredygtig måde. Og hvordan gør man så det. Det gør man ved at vi indretter vores samfund sådan at det bedst kan betale sig at lave aktiviteter der er godt for een selv og for samfundet.

For at kan gøre det er vi alle nød til at have idoler, og et væsentligt idol er vores statsminister. Så er det jo træls at man har en statsminister der bruger sin tid på at lease en bil i Tyskland (godt for hende, dårligt for det danske samfund), eller undrager skat ved at udnytte ægtefællens fradrag. Jeg ved den sag er forældet, men havde hun haft rent mel i posen, havde hun betalt de penge tilbage. De tilkommer ikke hende, og hun er et dårligt rollemønster.

Vi har opbygget et samfund hvor selv statsministeremner, sidder og bruger deres kreative kraft på at undrage skat, istedet på at generere gode ideer til skabelse af værdi for individdet og for samfundet.

Almindelige ordentlige borgere, som min svigerfar, bruger sin vågne tid på at opføre sig ordentligt, bliver jo på den måde snydt af dem der bruger deres kreative sans på at fifle. Det syntes jeg simpelt hen ikke er rimeligt, og det er ikke den slags samfund vi bør leve i.

Vi skal have færre regler hvor der kan fifles, og skrues. Vi skal have gjort det mere attraktivt igen at fokusere på hvorledes man kan skabe værdi for sig selv, og for samfundet, ikke det modsattte.

På den måde kommer vi ud af kriser, og kan skabe den vækst der skal til for at vi kan hjælpe der hvor der virkeligt er værdigt trængende.



Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Sæt bæredygtighed på dagsordenen og optimer din værdiskabelse